ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تلاش می‌کنیم دیدگاه‌های طرف‌های سیاسی در عراق به یکدیگر نزدیک شود اما در مسائل داخلی عراق دخالت نمی‌کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مقدم‌فر گفت: جریان‌های سیاسی که سرمایه‌های اجتماعی خود را از دست داده‌اند، امروز با بحران هواداران معترض روبه‌رو هستند و بیش از آنکه به‌دنبال رقابت باشند که در آن خواهی نخواهی پیروزی و شکست وجود دارد به‌دنبال ایجاد یک بازی دو سر برد برای خود و دو سر باخت برای نظام یعنی «کاهش مشارکت» هستند.
جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب باید نشان دهند همچنان احکام اسلام را بر همه چیز ارجح می‌دانند و از عقاید مرتد محمد خاتمی اعلام برائت می‌کنند.
عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله لبنان در پیامی با خطاب به همه جریان‌های سیاسی خواستار اتخاذ تدابیری سریع برای دستیابی به توافقی ملی برای نجات همه جانبه کشور شد.
آذر منصوری نوشت: کانون مستقلی که وابستگی جناحی و سیاسی به هیچ یک از جریان‌های سیاسی ندارد و درست در روزی که باید قلم و اهل آن گرامی داشته شوند، به ناموجه‌ترین شکل ممکن به این خانه یورش می‌برند؟ مگر می‌توان بر اندیشه‌ها قفل زد؟
موافقان برگزاری انتخابات به شیوه تناسبی معتقدند این کار سبد آرای جریان‌های سیاسی را در انتخابات مجلس شورای اسلامی شفاف و عادلانه می کند اما منتقدان مصوبه مجلس می‌گویند که مصوبه مجلس به نام انتخابات تناسبی چند مدل انتخاباتی را ادغام کرده که در اجرا ایجاد مشکل می کند ضمن آنکه ارتباط مستقیم مردم با نماینده را قطع می‌کند.
وزیر کشور درباره انتقاد برخی جریان‌های سیاسی به اینکه وزارت کشور به آن‌ها مجوز تجمع نمی‌دهد، تصریح کرد: این حرف دقیق نیست. فقط یکی دو درخواست در زمان درگیری‌ها داشتیم که خیلی روشن اعلام کردیم سلامت تجمع کنندگان باید تامین شود.
حسین کنعانی‌مقدم گفت: با توجه به اینکه آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس با نمایندگان از نزدیک کار کرده است، حتما لیست ایشان می‌تواند رقیب جدی برای دیگر جریانات سیاسی اصولگرا در انتخابات آینده مجلس باشد. اما در مورد اینکه مردم به جریان‌های سیاسی اصولگرا اقبال نشان بدهند، باید منتظر باشیم که این هم به عملکرد دولت آقای رئیسی بستگی دارد.
رسانه‌های ترکیه اعلام کردند احزاب و جریان‌های سیاسی دولت و رئیس‌جمهور ترکیه ائتلاف کردند و برای انتخابات ریاست‌جمهوری بر سر یک نامزد به توافق رسیدند.
رسانه‌های ترکیه اعلام کردند احزاب و جریان‌های سیاسی دولت و رئیس‌جمهور ترکیه ائتلاف کردند و برای انتخابات ریاست‌جمهوری بر سر یک نامزد به توافق رسیدند.
«یکی از سناریو‌هایی که در روز‌های اخیر جریان‌های سیاسی و رسانه‌ای مهم منطقه خاورمیانه، در امر تحلیل رویداد‌های جاری اراضی اشغالی به آن توجه ویژه‌ای نشان داده اند، شانس بالای وقوع یک ترور سیاسی پُر سر و صدا در اراضی اشغالی است. اتفاقی که همچون سال ۱۹۹۵ و ترور اسحاق رابین نخست وزیر سابق اسرائیل می‌تواند فصلی جدید را در چهارچوب مسائل کلان سیاسی و اجتماعی اراضی اشغالی آغاز کند».
تایباد ـ مدیر مرکز اسلامی خراسان رضوی گفت: آرزوی مشترک جریان ضد انقلاب، براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، البته آرزوی ورشکسته‌های سیاسی هرگز محقق نخواهد شد.
رئیس پارلمان لبنان از همه جریان های سیاسی در این کشور تقاضا کرد در زمینه انتخاب رئیس جمهور جدید، به مسئولیت های خودشان عمل کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ریشه حوادث اخیر در کشور را موضوعات فرهنگی دانست و با ارایه سه راهکار برای رفع مشکلات، از جلسات گفت و گوی ملی با اصلاح طلبان برای انتخابات ۱۴۰۲ سخن گفت و اظهار داشت: در این جلسات بحث ما این است که سران احزاب و جریانات مختلف سیاسی با یکدیگر صحبت و مسایل را حل کنند.
سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویر منتشره درباره جلسه‌ای با حضور برخی مسئولان با نام شورای ملی گفت‌وگو، اظهار کرد: جلسات ثابت و مفیدی با دوستان از گرایش‌های سیاسی مختلف داریم که در این جلسات درباره موضوعات گوناگون اجتماعی فرهنگی و سیاسی گفت‌وگو می‌کنیم.
نیرو‌های سیاسی ریشه‌دار و باسابقه جریان‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب که در این مدت به دلایل مختلف کمتر اظهارنظر کرده بودند، با مشاهده رادیکال شدن دوسویه فضای سیاسی به طرح صریح‌تر مواضع خود پرداخته‌اند.
متأسفانه بار‌ها و به کرات شاهد بوده‌ایم که برخی جریان‌های سیاسی و عناصر مرموز و معلوم الحال و به دور از اصول اولیه اخلاقی، اقدامات و تحرکاتی مغرضانه را علیه نیرو‌های پرکار و پرتلاش انجام می‌دهند که نشان دهنده بی‌اخلاقی‌های تمام ناشدنی است!
مصطفی الکاظمی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق از احزاب و جریان های سیاسی عراقی تقاضا کرد که به منطق گفتگو برای حل بحران سیاسی در این کشور، پایبند باشند.
یک عضو حزب دموکرات کردستان عراق از حمایت جریان های اهل سنت، گروه‌های سیاسی کُرد و دیگر اقلیت های عراقی از نخست وزیری محمد شیاع السودانی خبر داد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: من به جریان‌های سیاسی به کما رفته توصیه می‌کنم که سرنوشت لیدرهای سیاسی خود را یکبار دیگر مورد توجه قرار دهند و از دستگاه قضایی همانطور که رئیس قوه قضاییه تاکید کردند ما هم می‌خواهیم که ابعاد دقیق این پرونده شفاف بیان شود.
«سیدعمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار «باربارا لیف» معاون امور خاور نزدیک وزیر خارجه آمریکا روابط عراق و آمریکا و تحولات سیاسی عراق و منطقه را بررسی کرد.
کاخ سفید در بیانیه اظهار داشته است: اکنون زمان گفت‌وگو است نه تشدید درگیری‌ها. ما همه جریان‌های سیاسی در عراق را دعوت می‌کنیم آرامش خود را حفظ کرده و از خشونت پرهیز کنند و اختلافات سیاسی را از طریق روندهای سیاسی تحت نظر قانون اساسی عراق حل و فصل کنند.
رئیس جمهور کشورمان در گفتگو با نخست‌وزیر عراق گفت: جریان‌های سیاسی اصلی عراق، با گفتگو، درباره راه برون رفت از مشکلات سیاسی موجود، توافق کنند.
رئیس جمهور کشورمان در گفتگو با نخست‌وزیر عراق گفت: جریان‌های سیاسی اصلی عراق، با گفتگو، درباره راه برون رفت از مشکلات سیاسی موجود، توافق کنند.
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: جریان‌های مختلف سیاسی باور کنند فقط رنگین کمانی از سلیقه‌های مختلف سیاسی می‌تواند کشور را نجات دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ